09 February 2012

Mengapa Perselingkuhan Wanita Lebih Bahaya.

hola peepz ^^ lama ody kn ak x blogging..hehe biasa la 2,,tda broadband suda,,malaz mau bayar bulan2..lae pun start kuliah suda kn so on9 pn kadang2 syak,,hehe..o ya...ak terpikat ba dgn satu artikel ne,,,menarik perhatian sungguh.. :p tajuk dia sprti yg d atas la..ermmm...kalau dlu kita suda d biasakn dgn perkataan "playboy" ..tp skrg ppuan pn byk yg playgirl kn....begini ceritanya....

"Jika ada yang menyebut kata "selingkuh", biasanya yang pertama terlintas di pikiran kita adalah seorang playboy atau seorang lelaki yang sering menyakiti hati wanita. Selingkuh seolah-olah identiti dengan perilaku dan kebiasaan lelaki. Baru-baru ini Manchester Metropolitan University melakukan penelitian tentang perilaku berselingkuh pada wanita dan lelaki. Hasilnya, 20 % pria mengaku pernah berselingkuh dgn pasangannya. 

Bagaimana dengan wanita? Ternyata angkanya x jauh beza. Sebanyak 16 % wanita di dunia mengaku pernah x setia. Tapi yg sebenarnya lelaki perlu lebih berhati-hati  agar pasangannya x selingkuh. Penelitian lainnya tentang perselingkuhan membuktikan bahwa perselingkuhan wanita ternyata lebih "berbahaya" dibandingkan perselingkuhan lelaki. 

Wanita berselingkuh jika hubungannya bermasalah
Sebagian besar lelaki selingkuh kerana x dapat menahan nafsu.. semua 2 bukan masalh sebenar. Ia hanya kerana tergoda oleh wanita lain atau dihadapkan pada kesempatan untuk selingkuh yang x dpt d tolak. Menurut Ruth Houston, penulis buku "Is He Cheating On You", hanya 20 % wanita yang berselingkuh kerana nafsu. Sedangkan lelaki, angkanya mencapai 80%, "HANYA KERANA NAFSU LELAKI SANGGUP CURANG".

Wanita pla sebaliknya. Jika hubungannya baik-baik saja, dia x akn selingkuh. Alasan utama wanita berselingkuh adalah kerana dia x bahagia dgn pasangannya Alasannya kerana kesepian, seks yang x memuaskan, atau keperluan emosi yg x d hargai. 

Wanita terikat secara emosi pada selingkuhannya
 wanita berselingkuh dengan alasan cuma main hati,tetapi biasanya akan lebih sulit pula bagi wanita untuk mengakhiri perselingkuhan tersebut. sungguh jarang wanita jatuh cinta pada lelaki  lain tersebut, bahkan mencintainya lebih dari pasangannya sendiri.

Ikatan main hatil antara wanita dengan selingkuhannya juga lebih kuat dibandingkan lelaki dengan selingkuhannya. Sebuah penelitian membuktikan bahwa perselingkuhan yang dimulai atau diawali oleh sang wanita biasanya bertahan tiga kali lebih lama dibanding perselingkuhan yang dimulai oleh lelaki. SUNGGUH TEPAT.

Wanita berselingkuh dengan lebih "serius"
lelaki mungkin dengan mudah dan tanpa pikir panjang memutuskan untuk selingkuh. demikian juga dengan wanita. Wanita selalu berfikiran panjang  apa risikonya jika ia berselingkuh. Jika hubungan terlarang itu dia anggap hanya buang masa, atau risikonya x sepadan dengan kesenangannya, dia x akan teruskan. Lelaki dapat berselingkuh berkali-kali dengan banyak wanita kerana baginya itu x bererti apa-apa, tapi bagi wanita, jika ia memutuskan untuk selingkuh ertinya lelaki itu sgt istimewa berbanding pacar sebenarnya.

Wanita lebih hebat menyembunyikan perselingkuhan
Wanita mudah mengetahui jika pasangannya selingkuh, tapi tidak sebaliknya. Lelaki x memiliki instinct/rasa untuk detect kebohongan seperti wanita, kaum wanita juga lebih berhati2i menyembunyikan hubungan terlarangnya. Wanita sudah terlatih untuk berbohong sejak kecil demi menjaga perasaan orang lain kerana mempunyai hati yg lembut. Hal yang sama x terjadi pada lelaki, sehingga lelaki biasanya merasa lebih gugup saat berbohong.

Last but not least, pandai2 la jaga pasangan masing2,,,bg ak lelaki n perempuan sama ja..cuma pandai2 la pkir mau atur idup tu cmna kn..the rest, serahkn pada yg lebih berkuasa. :) bagi yg "kurang setia" dengan pasangannya, hargailah mereka sebelum apa yg kmu buat terhadap mereka berpusing balik dgn kmu x kira kena dgn diri sndiri ataupun salah satu keluarga kmu. Hargailah air mata se2org yg menyintai kmu..paling penting,  DAHULUKAN IBUBAPA.. hihi..

daaaa ♥ :)



No comments:

Post a Comment